Marketing automation

Verder met automatisering

Als vooruitstrevend marketingbureau bieden wij een breed scala aan automatiseringsdiensten aan. Of je nu streeft naar een algemene verbetering van de efficiëntie, het leveren van gepersonaliseerde communicatie in het digitale tijdperk, of het bevorderen van de samenwerking tussen marketing en sales, onze oplossingen dragen bij aan het verbeteren van de prestaties van jouw marketing- en sales inspanningen. Met trots kunnen we vermelden dat we in 2013 een van de eerste Eloqua-gecertificeerde partners in Nederland werden. Sindsdien hebben we onze strategische samenwerkingen uitgebreid en werken we met alle belangrijke platforms, daarbij bijgestaan door honderden marketing automation specialisten binnen de wereldwijde BBN-organisatie.

Binnen onze marketing automation diensten vind je onder andere:

  • CRM-integratie
  • E-mail marketing automation
  • Lead nurturing en lead scoring
  • Content personalisatie
  • Geautomatiseerde social posts
  • Geautomatiseerde conversiepagina’s
  • Campagnes met gedragstriggers
  • Rapportages en analyses
  • Marketing attributie
  • Adaptatie van nieuwe technologieën
  • E-commerce automation

CRM-integratie

Moderne marketing begint bij het goed begrijpen van de doelgroep. Wat houdt hen bezig en hoe nemen zij hun beslissingen? Onze CRM-integratiediensten helpen bedrijven klantgegevens te consolideren, doelgroepen te segmenteren en marketingcampagnes te personaliseren. Door je CRM-systeem te integreren met je marketing automation platform stellen we je in staat om gerichte, op data gebaseerde strategieën te creëren.

 

E-mail marketing automation

E-mail marketing blijft een pijler van digitale communicatie. Onze diensten op het gebied van e-mail marketing automation omvatten campagneplanning, geautomatiseerde workflows, A/B-testen en gedetailleerde analyses. Automatisering zorgt ervoor dat het juiste bericht op het juiste moment bij de juiste persoon terechtkomt, wat betrokkenheid en conversies stimuleert.

 

Lead nurturing en lead scoring

Het genereren van leads voor sales is bij veel bedrijven een belangrijke marketing doelstelling. Het koesteren van die leads tot loyale klanten is even cruciaal. Wij helpen bij het implementeren van lead-nurturing strategieën waarbij automatisering wordt ingezet om relevante content te bieden, op basis van gedrag en voorkeuren van een lead. Lead scoring, waarbij waarde aan individuele leads wordt toegekend op basis van interacties en gedrag, helpt bij het bepalen van je vervolgstappen waarmee we de kans op succesvolle conversies aanzienlijk verhogen.

 

Content personalisatie

Effectieve content is content die goed wordt ontvangen. Met goed bedoelen we hier: sluit inhoudelijk aan op vragen en verwachtingen van de ontvanger en wordt op het juiste moment, via het juiste kanaal, aangeboden. Om dit te bereiken zetten wij automatisering in. Zo creëren we gepersonaliseerde contentervaringen. Dynamische contentblokken en aanbevelingen op basis van gebruikersgegevens stellen jou bedrijf in staat om op een persoonlijker niveau in contact te komen met jouw publiek, wat engagement en conversies verhoogt.

 

Geautomatiseerde social posts

Het beheren van meerdere social media platforms kan tijdrovend zijn. Ook hiervoor bieden wij automatiseringsoplossingen. Daarmee maken we het inplannen van berichten, het monitoren van merkvermeldingen en het analyseren van social media prestaties, makkelijker en overzichtelijker. Zo kan je je social media prestaties verbeteren en tegelijkertijd tijd en moeite besparen.

 

Geautomatiseerde conversiepagina’s

Effectieve landingspagina’s en formulieren zijn essentieel voor de uiteindelijke leadconversie. Wij creëren, testen en optimaliseren deze met een op data gebaseerde aanpak. Zo verloopt het leadgeneratieproces soepel en waarborgen we de allerbeste klantervaring.

 

Campagnes met gedragstriggers

Specifieke gebruikersacties kunnen wij gebruiken als triggers voor het activeren, of vervolgen, van geautomatiseerde campagnes. De campagne uiting wordt daarmee een logische, vooraf ingestelde, reactie op een handeling van de ontvanger. Denk bijvoorbeeld aan websitebezoeken, openen van emails, clickgedrag, downloads, deelname aan webinars, etc. Maar bijvoorbeeld ook het niet volledig invullen van formulieren of overgaan tot aankoop van wat zich al in een online winkelmandje bevond. Referro helpt je met het opzetten van triggercampagnes voor een aanzienlijke verbetering van conversies.

 

Rapportages en analyses

Data gedreven beslissingen zijn kenmerkend voor moderne marketing. Onze klanten vertrouwen hiervoor op onze bewezen aanpak. Voor rapportage en analytische doeleinden gebruiken we automatisering om gegevens uit verschillende bronnen te verzamelen, analyseren en visualiseren. Hierdoor kunnen we de prestaties van campagnes volgen, trends identificeren en strategieën optimaliseren voor betere resultaten.

 

Marketing attributie

Conversies correct toewijzen aan de juiste marketingkanalen en/of -middelen is essentieel om budgetten en strategieën te optimaliseren. Wij volgen daarvoor de klantreis over verschillende contactpunten waarbij we elke bijdrage van een kanaal aan conversies nauwkeurig toeschrijven.

 

Adaptatie van nieuwe technologieën

Voorop blijven lopen in het digitale tijdperk betekent adaptatie van opkomende technologieën. Referro houdt nauwlettend de ontwikkelingen in bijvoorbeeld AI, machine learning-toepassingen, chatbots en optimalisatie van spraakzoekopdrachten in de gaten. Nieuwe technologieën die personalisatie, klantbetrokkenheid en algehele marketingeffectiviteit verbeteren dwingen steeds sneller tot integratie met je bestaande tooling. Stilstand is in dat geval echt achteruitgang.

 

E-commerce automation

Voor bedrijven in de e-commerce sector is marketing automation een absolute must. Wij werken samen met gespecialiseerde partners om onze klanten een breed pakket aan diensten te bieden. Denk bijvoorbeeld aan het automatiseren van productaanbevelingen, het terugdringen van het aantal verlaten winkelwagentjes, heractivatie mails en gepersonaliseerde aanbiedingen om online verkopen te stimuleren.

Onze ervaring in de praktijk

Sanders Wonen
Previous case
Next case
Eneco
Previous case
Next case
Brugman Keukens & Badkamers
Previous case
Next case

Wil je de kracht van marketing automation benutten?

Carl spart graag met je over je uitdagingen en hoe wij van dienst kunnen zijn.

Get in contact

+31 (0)85 07 06 936

Send a message

Leave a message for Carl

BBNmixtape – #23 Marketing Automation Platforms Vs Funnel Software

Cutting through the clutter of information to bring insights and wisdom for creating lasting impact in B2B marketing.

BBNmixtape – #33 B2B Blueprint: Content Planning Mastery

Cutting through the clutter of information to bring insights and wisdom for creating lasting impact in B2B marketing.