Branding
Branding is een memory game
In de razendsnelle digitale wereld van vandaag is branding aanzienlijk dynamischer en flexibeler geworden dan enkele jaren geleden. Bij Referro blijft het hoofddoel echter onveranderd: jou helpen om een prominente positie in het geheugen van je doelgroep te veroveren. Branding is als een geheugenspel, en herhaling is de sleutel tot blijvende herinnering. Wij hanteren de Brand Asset Management (BAM) aanpak van BBN om gedenkwaardige merkervaringen te creëren. Merkervaringen die aansluiten bij de beleving van de doelgroep en versterkt worden door een consequente herhaling. Wij noemen dit het Big Long Idea.
Merkstrategie en positionering
Een sterke branding legt de basis voor zakelijk succes, maar een doordachte strategie is de sleutel tot effectieve branding. Definieer samen met ons je unieke waardeproposities door diepgaand inzicht te verkrijgen in je doelgroep(en) en concurrentie. We bundelen onze krachten om de nodige inzichten te vergaren en werken toe naar een heldere en unieke merkpositionering die aansluit bij jouw doelgroep(en).
Visuele identiteit en design
In de hedendaagse wereld, waar visuele content de overhand heeft, is het hebben van een sterke visuele identiteit van essentieel belang. Ons creatieve team streeft ernaar om jouw merk onweerstaanbaar te maken. Of het nu gaat om het creëren van een logo of uiteenlopende visuele elementen voor zowel online als offline gebruik, wij hechten sterk aan uniformiteit en merkconsistentie. Desgewenst maken we een Brandbook dat dient als kader voor het vestigen van een gedenkwaardig en professioneel merkimago.
Content marketing en productie
Zonder twijfel is content king. Moderne brandingstrategieën leunen dan ook sterk op aansprekende en overtuigende content. Wij ontwikkelen contentmarketingplannen op maat en produceren content die de persoonlijkheid en waarden van jouw merk weerspiegelt. Maar wellicht nog belangrijker: onze content draagt bij aan het vestigen van je merkimago en anticipeert op vragen en interesses die bij jouw doelgroep leven. Referro bedenkt en produceert content in vele vormen. Denk bijvoorbeeld aan blogposts, social media-updates, video’s en animaties, infographics, fotografie, brochures, whitepapers, case studies, nieuwsbrieven, digital magazines en meer.
Websiteontwikkeling en optimalisatie
Een goede website is om meerdere redenen cruciaal. Of je nu voornamelijk informatie wilt verstrekken of de nadruk legt op het behalen van verkoopresultaten, je website weerspiegelt wie je bent. Uiteraard creëren wij mobile responsive en visueel aantrekkelijke websites, met oog voor de gebruikerservaring en vindbaarheid (SEO). Wij nemen daar echter de branding invalshoek ook in mee zodat je website ook bijdraagt aan het vergroten van de bekendheid en het vertrouwen van de doelgroep in je merk versterkt.
Data-analyses en intelligence
Intelligence verkregen uit data-analyses is de brandstof voor je marketinginspanningen in het digitale tijdperk. Wij helpen je om het gedrag van je doelgroep beter te begrijpen, de effectiviteit van campagnes te meten en beslissingen te nemen op basis van inzicht. Op deze manier het potentieel van data benutten zal jouw merk kracht bijzetten en betere resultaten opleveren.
Storytelling en merkverhaal
Mensen worden in toenemende mate aangetrokken door merken die een boeiend verhaal vertellen en een duidelijke visie uitdragen. Storytelling is essentieel geweest in B2C-marketing en wordt nu breder omarmd door B2B-marketeers. We kunnen je helpen bij het ontwikkelen van een storytelling-strategie, deze effectief integreren in alle communicatiekanalen en een betekenisvolle en emotionele connectie met je doelgroep bevorderen.
Duurzaamheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)
Elk bedrijf heeft een bepaalde impact op onze samenleving en planeet. Of je nu te maken hebt met een groeiend bewustzijn binnen je eigen organisatie, verwachtingen van je klanten of dient te anticiperen op steeds dwingender regelgeving, het uitdragen van je inspanningen op het gebied van MVO en duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Een onderdeel van onze dienstverlening is het ondersteunen van klanten bij het ontwikkelen en communiceren van hun duurzaamheidsinspanningen en MVO-initiatieven, met als doel positieve merkherkenning te bevorderen en sociaal bewuste klanten en medewerkers aan te trekken.
Interne branding
Laat je niet misleiden door het feit dat interne branding onderaan ons lijstje staat. Het is net zo belangrijk als externe branding, omdat een merk niet alleen draait om visuele uitingen. De houding van je medewerkers is van cruciaal belang. Zij zijn het die in contact staan met je doelgroep, advies geven, problemen oplossen en dat extra stapje zetten. Door aandacht te besteden aan interne branding helpen we je om medewerkers op één lijn te brengen en een consistente klantbeleving te waarborgen. Zo kunnen ze zich identificeren met der kernwaarden van jouw merk, deze volledig begrijpen en effectief uitdragen.
Meer inspiratie
BBNmixtape – #15 Being authentic in B2B marketing
Cutting through the clutter of information to bring insights and wisdom for creating lasting impact in B2B marketing.BBNmixtape – #34 Spotlight Strategies: Mastering Media Attention in B2B
Cutting through the clutter of information to bring insights and wisdom for creating lasting impact in B2B marketing.BBNmixtape – #32 Creativity leads to Better Marketing Results
Cutting through the clutter of information to bring insights and wisdom for creating lasting impact in B2B marketing.Onze ervaring in de praktijk
Meer weten over branding?
Gerard bespreekt graag je uitdagingen om vervolgens te bekijken hoe Referro kan helpen je zakelijke doelen te realiseren.