Hager
Hager, een internationaal familiebedrijf met een hart voor elektrotechniek, werd in 1955 opgericht in de Frans-Duitse Elzas. De belangrijkste prioriteit was – en is nog steeds – de ontwikkeling van technische oplossingen waarmee elektrotechnische installatieprofessionals hun werk beter kunnen doen. De producten variëren van energiedistributie tot kabelbeheer, bedradingsaccessoires en automatiserings- en beveiligingssystemen. Hager heeft 11.500 medewerkers en 24 productielocaties over de hele wereld.Maak de juiste verbindingen in B2B marketing
De opdracht
Wij kregen de opdracht om een creatief communicatieconcept te bedenken waarmee we de voordelen van KNX Easy – een eenvoudig te installeren domotica-oplossing – duidelijk konden maken voor onze doelgroep: de installateurs van Nederland. Hager voorziet al tientallen jaren een groot deel van de Nederlandse installateurs van hoogwaardige producten. Maar omdat dit in vrijwel alle gevallen via de groothandel verloopt, is er weinig tot geen direct contact met de installateur ‘in het veld’. Naast de introductie van KNX Easy moesten we daar verandering in brengen.
De oplossing
Onze creatieve teams creëerden een ‘connect-the-dots’-concept voor KNX Easy. Alledaagse elementen uit het leven van een installateur en producten uit het KNX Easy-assortiment worden weergegeven als punten die met elkaar zijn verbonden door lijnen – om visueel het gemak van het bouwen van elektrische installaties met KNX Easy aan te tonen. We hebben het publiek getarget op basis van een multichannel-campagne voor nieuwe domotica-oplossingen. Er werd een uitgebreid stappenplan uitgerold, inclusief een e-mail- en bannercampagne met downloadmogelijkheden voor een rapport, whitepapers, case studies, brochures en expertvideo’s. Zo bereikten we met succes de installateurs in het veld.
Diensten en markten
- Merkstrategie en positionering
- Visuele identiteit en design
- Creatief concept
- Multi-channel marketing
- Content ontwikkeling
- Sales en marketing alignment
Maak nu verbinding met Referro
We helpen je de punten te verbinden om je marketing campagnes kracht bij te zetten.