CPM
CPM Europe is een toonaangevende leverancier van industriële apparatuur, met een geschiedenis die teruggaat tot 1883. Ze staan internationaal bekend als specialisten in schilferen, pelletiseren en malen, en hun apparatuur – die in verschillende industrieën wereldwijd wordt gebruikt – staat bekend om zijn betrouwbaarheid.Dubbele impact met een nieuwe pellet-technologie
De opdracht
CPM ontwikkelde een gepatenteerde nieuwe technologie – Twin Track – en kwam naar Referro met de vraag om deze te lanceren. Het innovatieve nieuwe matrijs- en rolontwerp kan worden gebruikt om de energie- en onderhoudskosten te verlagen of de pelletproductie te verhogen. De technologie kan worden geleverd in nieuwe pelletmachines; maar de grotere doelgroep was de ‘retrofitmarkt’, aangezien exploitanten van pelletfabrieken in de biomassa-/houtindustrie altijd gefocust zijn op het verbeteren van de productiviteit van installaties. Onze opdracht was om interesse te wekken voor de nieuwe technologie en een complex verhaal over retrofitting (waarbij nieuwe technolgieën in bestaande apparatuur wordt geplaatst) en verschillende kosten- en/of productiviteitsvoordelen aan ons publiek te communiceren.
Productvideo CPM TwinTrack
De oplossing
Pelletmolens kunnen worden vergeleken met gigantische wasmachines: ze draaien met als doel om biomassa door de gaten van een matrijs te persen om pellets te maken. Met de Twin Track innovatie kan dat twee keer zo snel. We hebben dat idee gebruikt in ons creatieve proces: we legden uit dat je met Twin Track in je pelletmolen van binnenuit een revolutie teweeg kunt brengen. Dit hielp ook om te communiceren dat Twin Track achteraf op bestaande machines kon worden ingebouwd, zonder deze helemaal te vervangen.
We zijn een teasercampagne gestart met behulp van de beroemde twin-track-vlammen uit ‘Back to the future’ – waarbij we een webinar-evenement voor klanten lanceerden. Het campagneconcept van CPM werd vervolgens ontwikkeld rond het thema ‘The revolution inside’. Het kernconcept is uitgewerkt in een campagnewebsite, online banners, een 3D promo/productvideo, brochures en beursmateriaal, samen met een internationale PR-campagne. Het resultaat is een volledig gecoördineerde en succesvolle internationale productlancering met een creatieve uitstraling.
Diensten en markten
- Merkstrategie en positionering
- Content marketing
- Creatief concept en content ontwikkeling
- Online marketing
- Nederland
- België
- Frankrijk
- Duitsland
- Het Verenigd Koninkrijk
Wie wil er nou geen dubbele impact?
Edwin zorgt voor creatieve uitingen met impact. Misschien een keer sparren?