Leadgeneratie

Ons proces in vier stappen

Het overdragen van gekwalificeerde leads en verkoopkansen van marketing naar sales is de meest voorkomende samenwerking tussen deze twee disciplines binnen bedrijven. Hier worden aanzienlijke budgetten voor gereserveerd en het is vaak de belangrijkste KPI. Wij begrijpen het belang van het genereren van hoogwaardige leads en ontwikkelen jouw leadgeneratie strategie in vier eenvoudige stappen:

  1. Identificatie: we identificeren potentiële leads die overeenkomen met jouw ideale klantprofiel door middel van marktonderzoek, gegevensverzameling en een goed begrip van de marktbehoeften.
  2. Interactie: nadat we de doelgroep in kaart hebben gebracht, gebruiken we diverse marketingkanalen om interactie te initiëren en bewustzijn te creëren, waarbij we uiteraard voldoen aan de richtlijnen van de GDPR.
  3. Engagement: met gepersonaliseerde lead nurturing breiden we de interactie verder uit en stimuleren we geleidelijk het engagement binnen de doelgroep. In deze fase worden de pijnpunten van de koper duidelijk en verstrekken we relevante informatie over de oplossingen die je te bieden hebt.
  4. Conversie: wanneer een lead zich verder oriënteert en een shortlist van mogelijke leveranciers heeft samengesteld, bevorderen we de conversie naar een concrete verkoopkans door slim gebruik te maken van diverse marketingkanalen en middelen.

Bij Referro omvat B2B leadgeneratie de volgende expertises:

  • Ontwikkeling van buyer persona’s
  • Content marketing
  • E-mail marketing
  • SEO en SEM
  • Adverteren via sociale media
  • Marketing automation
  • Lead scoring
  • Account Based Marketing (ABM)
  • Analyses and metingen
  • CRM-integratie
  • Leadgeneratie campagnes
  • Telemarketing
  • Dataprivacy

Ontwikkeling van buyer persona’s

We werken het liefst nauw samen met jouw salesteam om gezamenlijk gedetailleerde klantprofielen te ontwikkelen die jouw doelgroep weerspiegelen. Indien nodig vullen we ontbrekende inzichten aan met aanvullend onderzoek. Deze profielen bevatten informatie over functies, uitdagingen, doelen en beslissingscriteria van alle betrokken stakeholders in het aankoopproces.

 

Content marketing

Inspireren en informeren in elke fase van de klantreis, dat is waar we voor gaan. Met behulp van een heldere content mapping werken we samen aan het creëren van inhoud die ervoor zorgt dat je steeds relevanter wordt voor je prospects, van bewustwording tot besluitvorming.

 

E-mail marketing

Referro creëert en beheert doelgerichte e-mailmarketingcampagnes die leads in elke fase van de klantreis voeden met op dat moment relevante informatie. Automatisering en personalisatie spelen hierbij een cruciale rol.

 

SEO en SEM

Wij helpen je met het optimaliseren van je website voor zoekmachines (SEO) en zetten zoekmachine marketing (SEM) campagnes op om de zichtbaarheid te vergroten en zowel organisch als betaald verkeer aan te trekken.

 

Adverteren via sociale media

Het creëren en beheren van betaalde social media campagnes gericht op B2B-besluitvormers. Met name op LinkedIn, een waardevol platform voor het genereren van leads in de B2B-sector.

 

Marketing automatisering

Met de inzet van een marketing automatisering platform vereenvoudigen we het lead nurturing proces. Daarbij segmenteren we leads en leveren we gepersonaliseerde inhoud en berichten op basis van het gedrag van de gebruiker.

 

Lead scoring

Wij assisteren bij het opzetten en invoeren van lead scoring modellen. Dat stelt je in staat om leads te prioriteren op basis van gemeten engagement en mate van overlap met je ideale klantprofiel.

 

Account Based Marketing (ABM)

Door een ABM-strategie in te zetten richt je je op vooraf geïdentificeerde individuele accounts en hun specifieke behoeften. ABM is een gamechanger gebleken in B2B-marketing en is in feite breder dan lead generatie. Het is een effectieve methode voor het genereren van leads en sales waarbij we – afhankelijk van de situatie – kiezen voor een one-to-one, one-to-few of one-to-many aanpak.

 

Analyses and metingen

Door continu de prestaties van campagnes te meten en beoordelen zijn we in staat om je te helpen je aanpak verder te verfijnen.

 

CRM-integratie

Mocht je nog geen adequate CRM-tool gebruiken, of er is een integratie nodig met een ander platform, dan biedt Referro daar ook oplossingen voor. Onze CRM-diensten omvatten hulp bij de selectie en implementatie van een tool en eventueel aanvullende integraties. Dat stelt je in staat om leads en klantrelaties op een doeltreffende manier te beheren en te volgen.

 

Leadgeneratie campagnes

Referro kan volledige leadgeneratiecampagnes voor je opzetten. Dit omvat het gehele traject, van het ontwikkelen en starten tot en met het optimaliseren van de campagne over diverse kanalen. Hierbij kunnen we putten uit inzichten in best practices in tal van sectoren.

 

Telemarketing

We leven in een digital-first tijdperk. Wij hebben echter ervaren dat persoonlijk contact nog altijd een niet te onderschatten element is van een goede lead generatie aanpak. Indien je daar niet volledig zelf in kan voorzien zetten wij telemarketing in. Maar dan wel op een manier dat het een integraal onderdeel wordt van je campagnes.

 

Dataprivacy

Wij assisteren je bij het up-to-date blijven omtrent privacyregelgeving met betrekking tot klantgegevens zodat jouw leadgeneratiepraktijken voldoen aan relevante wetten, zoals de GDPR/AVG.

Onze ervaring in de praktijk

Previous case
Next case
Cadmatic
Previous case
Next case
Eneco
Previous case
Next case
SSH
Previous case
Next case

Wil je mee profiteren van onze jarenlange ervaring in leadgeneratie?

Gerard wil graag je uitdagingen bespreken en bekijken hoe we kunnen helpen.

Mooie merken die ons hun vertrouwen schonken