Een langere klantreis
De target audience van deze aankopen is wat kleiner, tenslotte hoe vaak in je leven koop je een keuken, huis, zonnepanelen, etc. Het zijn vaak memorabele momenten voor een klant, waardoor je als bedrijf zorgvuldig deze klant moet begeleiden op zijn of haar reis.
Dit is vergelijkbaar met hoe B2B-kopers door verschillende fasen navigeren voordat ze zich aan een aankoop verbinden. Bij Referro hebben we veel expertise van zowel B2B marketing als retailmarketing.
Referro werkt inmiddels al ruim vijf jaar voor gerenommeerde retailbrands. De sectorervaring van de experts van Referro is hierbij van groot belang geweest.
Onze collega’s hebben zowel aan de bureau- als aan de klantkant in verschillende rollen voor B2C retail/ecommerce en B2B gewerkt en snappen hoe de retailwereld werkt. Deze uiteenlopende ervaring zorgt dat ze een breed scala aan vaardigheden hebben, die Referro tot een strategische, tactische en operationele aanwinst maakt voor iedere retailer.
Onze Retail Marketing Services omvatten:
- 1. Het maken van pakkende contentstrategieën: Het ontwikkelen van boeiende content die aansluit bij jouw doelgroep en jouw merkidentiteit versterkt en uiteindelijk tot conversie leidt.
- 2. Het produceren van diverse content: Het maken van verschillende soorten content, zoals blogs, infographic, video’s, magazine’s, brochures.
- 3. Het ontwerpen van impactvolle campagnes: Het creëren van boeiende marketingcampagnes die zowel betrokkenheid als conversies stimuleren.
- 4. Het benutten van e-mailmarketing: Het gebruik van e-mailmarketingstrategieën als belangrijk onderdeel van de customer journey om rechtstreeks contact te maken en jouw publiek effectief te informeren, betrekken en te converteren.
- 5. Het implementeren van inbound marketingstrategieën: Het aantrekken van potentiële klanten door waardevolle content en op maat gemaakte journey’s.
- 6. Het genereren van hoogwaardige leads: Het implementeren van strategieën om leads te genereren.
- 7. Het in kaart brengen van de customer journey: Het identificeren en creëren van de optimale customer journey voor jouw klanten van het eerste contact tot conversie.
- 8. Het verstrekken van bruikbare inzichten: Het leveren van duidelijke inzichten in jouw marketingprestaties via aangepaste dashboards en regelmatige rapportage.
- 9. Continue optimalisatie: Het analyseren van de resultaten van campagnes om gebieden voor verbetering en optimalisatie te identificeren.
Daarnaast bieden we CRM-ondersteuning om klantrelaties effectief te beheren en te koesteren. Door CRM-systemen te integreren met e-mailmarketing- en automatiseringsinspanningen zorgen we voor gepersonaliseerde, tijdige en relevante communicatie gedurende de klantreis.
How B2B and B2C marketing really strengthen each other
So are they really polar opposites? B2B and B2C marketing are often perceived as two different disciplines with their own separate challenges, but at the end of the day, both revolve around selling goods to people. In practice, however, marketers do distinguish – B2B marketers…Our experience in practice
Moeite met het in kaart brengen van de klantreis in B2C?
Monique heeft jarenlange ervaring in deze sector en heeft binnen Referro een flink aantal retailklanten onder haar hoede.