Retail marketing

Een langere klantreis

De target audience van deze aankopen is wat kleiner, tenslotte hoe vaak in je leven koop je een keuken, huis, zonnepanelen, etc. Het zijn vaak memorabele momenten voor een klant, waardoor je als bedrijf zorgvuldig deze klant moet begeleiden op zijn of haar reis.

Dit is vergelijkbaar met hoe B2B-kopers door verschillende fasen navigeren voordat ze zich aan een aankoop verbinden. Bij Referro hebben we veel expertise van zowel B2B marketing als retailmarketing.

Referro werkt inmiddels al ruim vijf jaar voor gerenommeerde retailbrands. De sectorervaring van de experts van Referro is hierbij van groot belang geweest.

Onze collega’s hebben zowel aan de bureau- als aan de klantkant in verschillende rollen voor B2C retail/ecommerce en B2B gewerkt en snappen hoe de retailwereld werkt. Deze uiteenlopende ervaring zorgt dat ze een breed scala aan vaardigheden hebben, die Referro tot een strategische, tactische en operationele aanwinst maakt voor iedere retailer.

Onze Retail Marketing Services omvatten:

Daarnaast bieden we CRM-ondersteuning om klantrelaties effectief te beheren en te koesteren. Door CRM-systemen te integreren met e-mailmarketing- en automatiseringsinspanningen zorgen we voor gepersonaliseerde, tijdige en relevante communicatie gedurende de klantreis.

Onze strategische en operationele retail marketing diensten

Referro werkt voor een flink aantal B2C klanten. Wie weet, heeft het te maken met het feit dat we in een oud winkelcentrum gehuisvest zijn. Onze diensten:

  • Het ontwikkelen van content strategieën
  • Campagne creatie
  • Bouwen van en versturen van email campagnes
  • Inbound marketing strategieën
  • Leadgeneratie campagnes
  • In kaart brengen van de klantreis
  • Content creatie
  • Dashboards en rapportages
  • Analyse en resultaatverbetering

How B2B and B2C marketing really strengthen each other

So are they really polar opposites? B2B and B2C marketing are often perceived as two different disciplines with their own separate challenges, but at the end of the day, both revolve around selling goods to people. In practice, however, marketers do distinguish – B2B marketers…

Our experience in practice

Previous case
Next case
Retail @ Referro
Previous case
Next case
De Mandemakers Groep
Previous case
Next case
Keuken Kampioen
Previous case
Next case
Sanders Wonen
Previous case
Next case

Moeite met het in kaart brengen van de klantreis in B2C?

Monique heeft jarenlange ervaring in deze sector en heeft binnen Referro een flink aantal retailklanten onder haar hoede.