Retail @ Referro

Als je een retail marketeer bent, loont het wellicht om het trackrecord van Referro te bekijken. Dit is geen casebeschrijving in de letterlijke zin, maar meer een bloemlezing van onze ervaring in de retailsector. Onze branchespecialisten, die hun sporen zowel aan klant- als bureauzijde inmiddels hebben verdiend, maken deze dienstverlening voor retailklanten zeker interessant.

Onze experts brengen klantervaring naar bureauzijde

High-end retail aanpak

In de huidige, zeer competitieve, markt is het voor retailbedrijven steeds belangrijker om samen te werken met een partij die de uitdagingen binnen de B2C/retailsector goed begrijpt. Door gebruik te maken van de ervaring van onze bureauprofessionals, die in de retail hebben gewerkt, kunnen merken profiteren van een effectievere marketing aanpak. Een aanpak die is afgestemd op de specifieke behoeften en uitdagingen van een merk. Onze professionals kunnen waardevolle inzichten verschaffen in de markt en de behoeften van de klant. Zij voorzien je van oplossingen die goed aansluiten bij het DNA van een merk. Uiteindelijk bouw je, door met ons samen te werken, een sterkere band op met jouw doelgroep en blijft je de concurrentie steeds een stapje voor.

Referro heeft een schat aan ervaring in zowel B2C als B2B branches. Door de overeenkomsten en sterke punten van de beide branches aan elkaar te knopen, is Referro de ideale partner bij het opzetten van pakkende klantreizen. Hierbij houden we zowel lange als korte termijn behoeftes in de gaten. Verder kan Referro assisteren bij de ontwikkeling van datagedreven campagnes, persona’s en de implementatie van contactstrategieën.

Ervaring bij Referro

Referro en DMG werken inmiddels ruim vijf jaar samen. De samenwerking tussen beide bedrijven is meer dan de normale bureau-klantrelatie; de medewerkers van beide organisaties werken als collega’s samen. Referro biedt intern en extern ondersteuning. De sectorervaring van de experts van Referro is hier van groot belang.

Monique is digitaal specialist bij Referro en sinds 1999 werkzaam in de online wereld. Zij heeft zowel aan de bureau- als aan de klantkant gewerkt. En dan in verschillende rollen voor B2C retail/ecommerce en B2B. Deze uiteenlopende ervaring zorgt dat ze een breed scala aan vaardigheden heeft, die haar tot een strategische, tactische en operationele aanwinst voor iedere retailer maken. Voordat ze bij Referro kwam, werkte ze bij Paradigit, waar ze verantwoordelijk was voor het ontwikkelen van de CRM-strategie en campagnes opzetten voor meerdere merken. Haar taken omvatten onder meer het beheren van databases, het opzetten van acquisitie-, retentie- en loyaliteitsprogramma’s, het uitvoeren van segmentaties, analyses van klantinzichten en het beoordelen van klantwaarden en -ervaringen. Zo implementeerde ze nieuwe marketingautomatiseringssoftware en hield de NPS-scores bij. Inmiddels heeft ze ruim elf jaar ervaring opgedaan bij gerenommeerde electronica retailers als Dynabyte en Dixons. Bij Referro werkt ze nu vijf jaar als accountmanager en heeft ze diverse Mandemakers-groep merken onder haar hoede. Ze wil haar uitgebreide kennis graag delen met andere retailers om hen te helpen slagen.

Collega Carl ging aan de slag als sales executive in B2C voor een internationaal reisbureau. Met zijn marketingachtergrond werd hij al snel hoofd marketing van een landelijk keukenbedrijf. Daarna heeft hij 3 jaar als marketing manager gewerkt bij een internationaal traprenovatiebedrijf. Zijn belangrijkste verantwoordelijkheden waren onder meer merkpositionering, digitale marketing en leadgeneratie.

Samengevat
De retailervaring bij de experts van Referro is een substantieel voordeel voor retailorganisaties. Door samen te werken met een bureau dat de sector begrijpt, kunnen zij efficiëntere en succesvollere marketingcampagnes genereren. Het is voor beide partijen een goede investering.

De ervaring van Referro is terug te zien bij de volgende bekende merken:

Wil je babbelen over retail?

Monique is onze branche expert en staat klaar om jouw merk te laten groeien.