Proact ICT Group
Proact is Europa's grootste aanbieder van datacenter- en cloudoplossingen. Met meer dan 800 medewerkers in 15 landen is het primaire doel het verlagen van de kosten, het verminderen van operationele risico's en het brengen van innovatie naar haar klanten. Proact heeft oplossingen en diensten geleverd aan ruim 4.000 klanten en is beursgenoteerd.We bouwen een concept rond personas en proposities
De opdracht
Proact wilde met Referro een marketing-ecosysteem in 15 landen creëren, waarbij gebruik wordt gemaakt van personas en buyer’s journeys met een duidelijke contactstrategie per persona per propositie. Er werd hiervoor een compleet pakket marketingprogramma’s opgezet. Een belangrijke voorwaarde was dat de opbrengst aan de individuele content toegeschreven kon worden. Zo konden we monitoren wat werkt en wat niet terwijl we doorgaan met het aanmoedigen van bedrijven om te blijven innoveren en over te stappen naar de cloudoplossingen van Proact.
De oplossing
Een voorbeeld van ons werk in het nieuwe marketing-ecosysteem is een campagne voor Business Cloud Alignment. Nadat we via interviews, deskresearch en workshops verschillende stakeholders en doelgroepen onderzocht hadden, brachten we de kopersreis in kaart. Op basis hiervan gingen onze creatieve teams aan de slag en ontwikkelden de slogan van de campagne: ‘Creating chemistry between business and IT’. Het idee is uitgewerkt in pakkende fotografie en middelen zoals een campagnewebsite, advertenties, online banners en infographics.
Diensten en markten
- Creatief concept en content ontwikkeling
- Visuele identiteit en design
- Content marketing
- Marketing automation
- Online marketing
- Account Based Marketing
- Leadgeneratie
- Benelux
- DACH (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)
- Scandinavië
- Het Verenigd Koninkrijk
- Frankrijk
- Italië
- Ierland
Hier is de persona om mee in gesprek te gaan
Carl snapt hoe je een buyer’s journey tot leven wekt.