De Mandemakers Groep

De Mandemakers Groep (of DMG) is een Nederlands bedrijf actief in de verkoop en installatie van keukens, badkamers en meubelen met verschillende formules verspreid over meerdere landen. Denk hierbij aan Mandemakers, Brugman, Woonexpress, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent, Wooning, Nieuwenhuis, Morres, Sanders Meubelstad, Tulp, Montèl, Piet Klerkx en vele andere mooie merken.

Strategische, tactische en operationele ondersteuning zowel intern als extern

De opdracht

Op de CRM-afdeling van DMG is men verantwoordelijk voor het zo soepel mogelijk laten verlopen van de klantreis voor maar liefst 18 verschillende merken. Marketing automatisering wordt op grote schaal gebruikt om de enorme hoeveelheid gegevens te beheren en te benutten. Personalisering is van het grootstse belang bij alle online en offline communicatie. Er wordt dan ook veel aandacht besteed aan het versturen van de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal.

Het hoofd CRM van DMG schakelde Referro in om de klantreis voor potentiële klanten van verschillende DMG-winkelformules verder te optimaliseren. Het bedrijf had ons nodig als sparringpartner op strategisch niveau, maar ook om hands-on tactische en operationele ondersteuning te bieden. DMG zag toegevoegde waarde in onze vaardigheden en naast een Referro-consultant op locatie wordt continu een aantal experts in Eindhoven ingezet.

De oplossing

We hebben Referro specialisten met strategische vaardigheden en een achtergrond in zowel B2B als B2C retailmarketing gedetacheerd bij DMG. Twee dagen per week werd er gewerkt aan de strategische uitdaging om de klantreis te optimaliseren met behulp van een mix van data, content en marketing automatisering. Dit is een continu optimalisatieproces waarvoor een Referro specialist nog steeds 1 dag per week op locatie te vinden is.

Tegelijkertijd bood Referro strategische en tactische ondersteuning aan een aantal brand managers. Er werd geassisteerd bij het opzetten van KPI’s voor de campagnes die vervolgens werden ondersteund door rapportages en dashboards. Referro doet ook het projectmanagement en de creatie en verzending van e-mailnieuwsbrieven voor alle 18 DMG-formules. Dit is een heel belangrijk instrument voor DMG, dus zijn we voortdurend bezig met prestatieverbeteringen.

Daarnaast hebben we onze expertise ingezet om te helpen bij het kiezen en implementeren van een nieuwe marketing automatiseringssoftware voor DMG. We hebben het hele proces begeleid, van marktverkenning en het mede opstellen van een RFP tot het evalueren van de oplossingen en implementatieondersteuning.

De resultaten

Referro heeft de cijfers over alle KPI’s voor DMG verhoogd, waardoor het aantal gerealiseerde afspraken is toegenomen. Wij bieden doorlopend inzicht in de cijfers en gesegmenteerde data van DMG met behulp van benchmarks voor de verschillende formules. Door te helpen bij het evalueren van klantprocessen stellen we DMG in staat beter in te spelen op de behoeften van de klant.

Services and markets

  • Nederland

Profiteer van onze ervaring in de retail marketing

Praat met Monique over hoe we uw processen kunnen verbeteren.