DBM Blending

Toll blending is de productie van chemische mengsels wanneer deze wordt uitbesteed aan een derde partij. Sinds de oprichting in 1992 levert DBM Blending die service voor klanten in nationale en internationale markten. Hierbij staat chemie centraal en worden alle producten in de eigen laboratoria van DBM getest op naleving van de specificaties. Talrijke grondstoffen worden verwerkt in zowel bulk (tankwagens) als kleinere containers met een productiecapaciteit van 20.000 ton per jaar. Ook kent DBM de ins en outs (en risico’s) die gepaard gaan met het mengen en transporteren van chemische stoffen.

Transporting knowledge not chemicals

De opdracht

Amerikaanse chemische bedrijven hebben te maken met nieuwe Europese wet- en regelgeving, REACH genaamd, die gevolgen heeft voor de export van chemicaliën naar Europa. Dit bood DBM Blending de mogelijkheid om toll blending aan te bieden aan Amerikaanse bedrijven – waardoor ze ‘hun eigen’ chemische producten konden verkopen die door DBM Blending in Europa zijn gemaakt in overeenstemming met de regelgeving.

DBM Blending benaderde Referro met één belangrijke vraag: “Heeft u ervaring met het genereren van leads in Noord-Amerika?”. Referro is al ruim 25 jaar actief in leadgeneratie en als onderdeel van het internationale netwerk van BBN zijn wij voor DBM de logische keuze voor een bureau geworden.

De oplossing

 

Samen met de directie van DBM Blending zijn we begonnen met het definiëren van doelstellingen, communicatieboodschappen en doelgroepen aan de hand van interviews en workshops. We stelden persona’s op, een kopersreis, brachten de content in kaart en bouwden een CRM, waarbij we de contacten telefonisch opschoonden. Met onze BBN-partner in de VS hebben we bedrijven getarget en een data gap-analyse uitgevoerd.

Referro heeft vervolgens verschillende contentstukken ontwikkeld, waarbij de stelling centraal staat dat u geen chemicaliën hoeft te vervoeren (en geen rekening hoeft te houden met regelgeving) terwijl DBM Blending dat voor u kan doen. We zijn de dialoog in de VS gestart via e-mails, diverse concertstukken, LinkedIn en de website van DBM. De eerste contacten zijn gelegd en dat heeft geleid tot aanvragen en nieuwe business.

Diensten en markten

  • De Verenigde Staten