BBN International
Hier is een organisatie die we goed kennen. Als onderdeel van BBN, het B2B-bureau met wereldwijde reach, werken we regelmatig samen aan projecten om ons netwerk van bureaupartners te promoten. Dat was vooral belangrijk tijdens de pandemie, die het werken op afstand inluidde en nieuwe, creatieve manieren vereiste om onze B2B-klanten en prospects te bereiken.Een doorkijkje naar de toekomst van online conferencing
De opdracht
Tijdens de pandemie besloot BBN een unieke, volledig online bedrijvenbeurs te creëren. Referro was verantwoordelijk voor het creatieve gedeelte en onze Duitse BBN-partner WOB deed de technische uitvoering. Alle andere partners droegen hun steentje bij aan de reclame voor de online bijeenkomst. Er waren twee hoofddoelen: klanten de mogelijkheden laten zien om evenementen volledig online te organiseren – zeer relevant tijdens een pandemie – en een beurs creëren die de kennis en vaardigheden binnen het BBN netwerk onder de aandacht brengt en tegelijkertijd leads genereert. Onze belangrijkste doelgroep waren CMO’s van middelgrote tot grote organisaties.
De oplossing
Referro was verantwoordelijk voor het creatieve aspect van deze opdracht. Hoewel in verschillende landen niet mogelijk was om fysiek samen te komen, wilden we toch een online conferentie en beurs creëren met een persoonlijke, interactieve en gastvrije uitstraling.
Samen met experts van WOB, ons Duitse BBN bureau, creëerden we een online ervaring waarbij je je in een virtuele omgeving kon verplaatsen: ga de lobby binnen; bezoek lezingen van experts, luister naar keynotes en paneldiscussies op het hoofdpodium; open een interessante case; maak kennis met enkele van onze bureaus in de tentoonstellingsruimte; en kom zelfs eens langs in ‘The World Café’ om te socialiseren.
De ervaring was live, wat echt bijdroeg aan het gevoel een echte beurs bij te wonen. De keynotes en discussies werden op verschillende tijdstippen gehouden voor bezoekers in de APAC-, Europese en Amerikaanse regio’s. We bereikten potentiële bezoekers met een geautomatiseerde e-mailcampagne en creëerden een buzz via sociale media.
De resultaten
De campagne leverde 1193 registraties op en 446 deelnemers (inclusief C-Level-leden, besluitvormers en praktijkmensen). De aanwezigen kwamen uit 54 landen en 15 verschillende industrieën. De creatieve aanpak, die de conferentie online tot leven bracht, kreeg na het evenement positieve reacties en feedback.
Diensten en markten
- Creatief concept
- Visuele identiteit en design
- Content ontwikkeling
- Wereldwijd
Een creatieve manier om jouw merk online te showen
Praat met Edwin over de mogelijkheden.