BBN International benoemd tot de vaste marketingpartner van C-Job Naval Architects

BBN International, hét wereldwijde B2B-bureau, is aangesteld als het vaste marketingbureau van C-Job Naval Architects. Deze stap maakt deel uit van C-Job’s ambitie om zijn aanwezigheid in belangrijke markten in Noord-Amerika en Europa uit te breiden.

Partnerbureau Referro leidt lanceringscampagne en toekomstige marketingstrategie

BBN International kreeg het account toegewezen na een pitch onder leiding van de Nederlandse partner Referro. C-Job is een onafhankelijk scheepsontwerp- en ingenieursbureau dat wereldwijd opereert, met een internationaal team van toegewijde engineers en R&D-consultants. Het bedrijf richt zich op innovatieve oplossingen voor duurzame maritieme prestaties en ondersteunt de bouw van efficiëntere, toekomstbestendige en duurzame schepen — met als doel de maritieme sector binnen één generatie naar net zero te brengen.

BBN biedt internationale klanten een unieke ‘one-agency experience’ dankzij een groot netwerk van partners in 71 steden verspreid over 31 landen. Elke partner blijft zelfstandig opereren, maar werkt binnen BBN nauw samen aan grote nationale, regionale en wereldwijde B2B-opdrachten.

“Wij zijn een van de voorlopers op het gebied van innovatie en technologie. Onze ambitieuze plannen voor de toekomst vragen om een creatieve en vernieuwende aanpak van sales en marketing. Met BBN aan onze zijde kijken we ernaar uit om onze vooruitgang te delen en onze merkbekendheid verder te versterken.”

  • Charlotte Mackenbach
  • PR & Communications Manager C-Job

BBN ontwikkelt een nieuw creatief platform en een aangescherpte positionering voor C-Job, met extra marketinginspanningen gericht op de Verenigde Staten. Hierbij worden diverse doelgroepen benaderd, waaronder rederijen, scheepswerven en scheepseigenaren. Onderdeel van de samenwerking is ook een compleet vernieuwde website voor C-Job, ontwikkeld door Referro.

De campagne wordt geleid door marketingbureau Referro, met strategische ondersteuning van insight-partner Business Brainz, digitale ondersteuning van Stoica, relatiemarketing via Centric en hun platform LiProspect, en aanvullende contentcreatie door de Hongaarse partner Contentplus. Begin 2025 wordt de campagne gelanceerd, gevolgd door betaalde media, sponsoractiviteiten en diverse evenementen.

Als pionier in maritieme innovatie was C-Job het enige bureau dat betrokken was bij drie van de zes nieuwe generatie offshore wind-installatieschepen wereldwijd. Ook speelde het een leidende rol bij de eerste retrofit van een op ammoniak aangedreven schip (Amogy) en bij het ontwerp van ’s werelds eerste vloeibare waterstoftanker die wordt aangedreven door zijn eigen lading (LH2 Europe).

“Wij zijn enorm enthousiast om samen te werken met C-Job Naval Architects aan hun internationale groei. Hun vooruitstrevende cultuur en ambitieuze doel om de scheepvaart binnen één generatie duurzaam te maken, sluit perfect aan bij onze visie. We kijken ernaar uit om samen grenzen te verleggen.”

  • Gerard van den Bogaart
  • Managing Director Referro