skip to Main Content

Digitale Volwassenheid.

Uit onderzoek onder B2B-marketeers blijkt dat slechtst 6% volwassen digitale marketingmeesters zijn. Veel marketeers hebben nog te weinig kennis en ervaring voor het succesvol ontwikkelen van digitale campagnes en optimaliseren van digitale klantervaringen. Ontdek zelf de digitale volwassenheid van uw marketingafdeling en volg onze roadmap naar digitaal meesterschap.

De digitalisering van alle bedrijfsprocessen heeft het marketingvak onomkeerbaar getransformeerd. Steeds meer budget wordt online ingezet, waardoor uw marketeers competenties nodig hebben op het gebied van data-analyse, conversiemethoden en het creëren van customer experiences.

Dit whitepaper geeft inzicht in de verschillende fasen van digitale marketingvolwassenheid waarin marketingafdelingen zich kunnen bevinden. Om vast te stellen waar uw marketingafdeling nu staat per succes- of competentiegebied zijn er 4 fasen naar
digitaal meesterschap.

Je kunt de digitale volwassenheidsscore ook offline en analoog invullen. Print daarvoor deze PDF uit, pak een pen en start met het uitrekenen van je volwassenheidsscore. Let op: het gebruik van een rekenmachine is niet toegestaan! *knipoog*

Doe nu de check!

Data / profiling

Alle leads, prospects en bestaande klanten doorlopen een buyer's journey vanaf de eerste interesse tot en met de koopbeslissing. Wanneer u geïnteresseerden niet kunt vinden en bereiken, zijn ze simpelweg nooit te verleiden. In het digitale marketingtijdperk betekent dit online en offline gedrag traceren en op de juiste momenten gepersonaliseerde content aanbieden. Bereiken en verleiden valt of staat met de kwaliteit en het gebruik van beschikbare contactinformatie.

Kanalen / middelen / media

De intelligente en multichannel keuze en inzet van middelen en media bepaalt in hoge mate of u uw doelgroepen bereikt en of de vorm van de communicatiedrager hen aanspreekt. De kracht zit in de mix.

Assets / informatie dragers

Asset is niks meer en minder dan het nieuwe woord voor informatiedrager. In onze digitale wereld zijn de mogelijkheden echter dramatisch toegenomen en beschikken we nu over inzicht tijdens welke fase van het oriëntatieproces welke drager/overbrengen van informatie het beste werkt.

Internet / social media

Dit aspect behelst de manier waarop uw website is ingericht. Vanuit een bedrijfsoptiek of vanuit de belevingswereld van de lezer en in hoeverre dit customerspecifiek is.

Content generatie / frequentie / segmentatie

Zonder content geen communicatie. Echter er zijn al genoeg informatie begraafplaatsen. Inspireren is alleen mogelijk als uw content up to date blijft en gesegmenteerd en gepersonaliseerd wordt aangeboden. Veel tijd en geld wordt verspild omdat prospects de funnel verlaten zonder dat u ze kent en dat ze uw merk leren kennen.

Hosting en tracking

Om uw informatie persoonsgebonden aan te kunnen bieden, moet u in staat zijn om de bezoeker van uw site te identificeren en te volgen. Uw marketing automatisering moet daarop worden ingericht.

Lead nurturing en retargeting

De analyse van het bezoekgedrag van uw prospects en klanten speelt een grote rol op weg naar digitaal meesterschap. Het vormt de input/het stuurapparaat waarmee content gekozen wordt, verwijderd wordt en wanneer het wordt ingezet en waar. Analyseren en optimaliseren is een continu proces en bevindt zich in het hart van uw marketing operatie.

Lead scoring / routing

U scoort uw leads op basis van hun gedrag op uw website. Zo bouwt u een profiel per persoon op.

Verkoop ondersteuning

Sales moet op de hoogte zijn van de ontwikkelingen bij haar prospects zo kunnen zij inspelen op vragen en kansen. CRM is daarbij onontbeerlijk.

Skills / specialisatie

Techniek / tools / automatisering / CRM

Deze technologie neemt een enorme vlucht. Bedrijven die hierin voorop lopen hebben meer kans te overleven dan hun concurrenten.

Rapportage / analyse

Back To Top
Zoeken